Friday, November 21, 2008

Kawan.

Guten Tag to my blog readers! (selamat sejahtera kepada pembaca blog). Untuk isu hari ni , amer nak bawa korang semua berfikir tentang KAWAN.Adakah korang telah pilih kawan yang BETUL atau yang SALAH? Kawan yang betul means kawan yang ada time kita senang and susah. Dia always support kita,teman kita share problem and everything.Tapi kawan yang salah means kawan yang gelakkan kita bila kita dihina,kawan yang tinggalkan kita bila kita susah,kawan yang sanggup makan kawan and bila kita perlukan pertolongan dia..berjuta ALASAN yang kita dengar dari kawan yang salah itu. :)


Sebenarnya,pemilihan kawan itu terletak pada diri kita sendiri.Jika kita pandai pilih kawan, maka pandailah kita.Tapi kalau kita salah pilih, faham2 sendirilah.Kat bumi ni ade bermacam jenis kawan yang berbeza dari segi rupa,fizikal,akal,status dan sebagainya tetapi untuk memilih kawan yang sebenar bukan dilihat dari 4 ciri tadi tapi dari HATI yang bakal kawan kita tu.Macam diri aku sendiri,aku dah punyai ramai kawan tapi yang sejati cuma beberapa sahaja. (takleh sebut name kat sini .. nanti perasan lak! ) haha. Tapi aku kecewa and sedih gak dengan diorang kadang2.Bila aku dihina,diorang gelak je..aku pun gelak gak! haha. Itu semua tak penting,yang penting aku dah pilih kawan yang betul dan he's da only one.


Akhir kata untuk isu hari ni,untuk gembira dan bahagia dalam persahabatan ialah KEJUJURAN,KESETIAAN,KEPERCAYAAN dan DOA.Insyallah,jika kita amalkan semua itu maka kita akan dapat kawan yang baik dan sentiasa ada disisi kita.So,kepada semua pembaca blog diskusiSOSIAL..contact lah each other. tinggalkan email address korang supaya senang untuk kita mulakan persahabatan di KOMUNITI diskusiSOSIAL.






nukilan: amer. VUITTON





3 comments:

wawa meiko said...

yo ! haha. agak terharu jgk bila membace nye.
mcm aku dgn epie(najiha).
well, syamil. ko sombong nak mati gan aku !

kerepek pedas. said...

aku suke part kawan ni !
hohoho.
;p

Unknown said...

tearu gak ar..sob2.weyh sp kwn kau uk??comesunny kew??hehe
peacepeace!